Nie od dzisiaj wiadomo, że reklama jest dźwignią handlu. W zasadzie nie tylko handlu, bo jeśli chcemy promować swoją firmę, instytucję czy markę, także bez reklamy się nie obejdzie. Wszystkim znane są ulotki reklamowe, ogłoszenia w prasie czy telewizyjne spoty. Są one nadal obecne w przestrzeni publicznej, jednak nie robią już takiego wrażenia jak kiedyś. Obecnie są dostępne znacznie bardziej nowoczesne sposoby na reklamę, np. rollupy.

Rollupy to stojaki reklamowe, bardzo poręczne i praktyczne. Są w formie prostokątnej, niewielkiej kasety z systemem rolującym. Kiedy chcemy rozłożyć reklamę, wyciągamy z kasety materiał z nadrukowaną reklamą i mocujemy go na specjalnym stelażu. Rollupy są trwałe, tanie w użytkowaniu, rzucają się w oczy, łatwo je przenosić z miejsca na miejsce. Oczywiście musimy znaleźć kogoś, kto stworzy projekt graficzny rollupu i wydrukuje treść reklamy.

Projekt graficzny rollupu

Gdzie warto stosować rollupy? Na różnych eventach poza siedzibą naszej firmy czy instytucji, przykładowo nasze stoisko na targach branżowych, lub w przypadku konferencji obok biurka, w zasięgu kamer. Z rollupów można też utworzyć małą „ściankę” jako tło do wywiadów czy nagrań, tak aby ich treść zwracała uwagę odbiorcy.

Gdzie warto stosować rollupy?

Rollupy to wydatek rzędu przynajmniej 200 złotych, jednak ich wielką zaletą jest wielokrotność użytku. Ulotki zostaną wyrzucone do kosza, czas reklamowy na antenie telewizji minie, a rollup, o ile nie zostanie uszkodzony (np. poważnie zachlapany wodą) może być używany przez bardzo długi czas w różnych interesujących nas miejscach.

Rodzaje rollupów

W dziedzinie reklamy audiowizualnej, rollupy wiodą prym w ostatnich latach, będąc świetnym kompromisem między ceną, jakością a praktycznością. Wiele firm i instytucji korzysta z tej formy promowania swoich usług czy produktów. Na rollupie oprócz loga i nazwy firmy, sklepu bądź instytucji możemy zamieścić adres siedziby, formy kontaktu, adres internetowy lub informację, na jakich portalach społecznościowych można nas odnaleźć. Możemy też umieścić kod QR z ciekawym dopiskiem pod nim, co zaangażuje przechodniów, będących potencjalnymi klientami. Może to być np. darmowy prezent lub rabat dla osób, które zeskanują kod. Taka reklama z pewnością okaże się trafiona.